Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα

Άρθρα Φίλων της ΝΙΚΗΣ

Η ΝΙΚΗ φιλοξενεί επιλογή απόψεων και σκέψεων Φίλων της εδώ. Στείλτε την αρθρογραφία σας στο keimena@NIKH.gr λαμβάνοντας υπ’όψιν ότι:

  1. Αυτά τα άρθρα δεν απηχούν απαραίτητα τις θέσεις της ΝΙΚΗΣ.
  2. Κάθε άρθρο θα πρέπει να είναι καλοπροαίρετο, να βασίζεται στις αξίες της ΝΙΚΗΣ (διαβάστε τη διακήρυξη αρχών μας εδώ), να εκφράζεται με κόσμιο τρόπο.
  3. Πριν στείλετε το άρθρο σας, σκεφθείτε αν προσθέτει νέα αξία στον τρόπο που βλέπουμε το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της κοινωνίας και της πατρίδας μας. Σεβαστείτε το χρόνο κάθε Φίλου που θα διαβάσει το άρθρο σας.
  4. Το άρθρο δε μπορεί να διαφημίζει πολιτικούς φορείς ή χώρους, ούτε να προωθεί ιδέες που διχάζουν τον ελληνικό λαό, ακόμη και αν φαίνονται σωστές.
  5. Μείνετε προετοιμασμένοι, για τους παραπάνω λόγους, στην πιθανότητα το κείμενο που θα στείλετε να μην δημοσιευθεί, είτε να το περάσουμε από επιμέλεια ορθογραφίας και σύνταξης. Ναι, δίνουμε σημασία στην ορθογραφία! Το καλό πρέπει να γίνεται και με καλό τρόπο.

 

ΧΕΙΜΑΡΡΑ S.O.S.: Βορειοηπειρωτικό, μία συνεχιζόμενη γενοκτονία

ΧΕΙΜΑΡΡΑ S.O.S.: Βορειοηπειρωτικό, μία συνεχιζόμενη γενοκτονία

Πρόλογος

Στο παρόν πόνημα, θα εξετάσουμε το βορειοηπειρωτικό θέμα, όπως αυτό εξελίσσεται στις ημέρες μας, εστιάζοντας στην Χειμάρρα και στην προφυλάκιση του προσφάτως εκλεγέντος δημάρχου, Φρέντυ Μπελέρη. Στο πλαίσιο αυτό, θα αναδειχθούν οι ακολουθούμενες πολιτικές της Ελλάδος, Αλβανίας, καθώς επίσης και της Ε.Ε. και άλλων δυνάμεων, οι οποίες επηρεάζουν το Βορειοηπειρωτικό Ζήτημα.

Η Χειμάρρα, βρίσκεται στα παράλια της Αδριατικής, με πολλές παραλίες επί ακτογραμμής 60 χλμ, που λόγω φυσικού κάλλους έχει πολλές προοπτικές για τουριστική ανάπτυξη (ονομάζεται αλβανική ριβιέρα) και όχι μόνον. Μέχρι πρόσφατα, ο πληθυσμός αποτελείτο από γηγενείς Έλληνες με παρουσία από αρχαιοτάτων χρόνων.

Για την χρήση του όρου «Γενοκτονία» στον τίτλο του παρόντος άρθρου, ας σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την Σύμβαση για την Πρόληψη και Καταστολή Εγκλημάτων Γενοκτονίας[i], η Γενοκτονία ορίζεται (άρθρο 2) ως:

" ...οποιαδήποτε από τις παρακάτω πράξεις με στόχο τον μερικό ή ολικό αφανισμό μιας φυλετικής, εθνικής ή θρησκευτικής ομάδας, όπως:

  1. Θανάτωση των μελών της ομάδας
  2. Πρόκληση σοβαρής σωματικής ή ψυχικής βλάβης σε μέλη της ομάδας
  3. Σκόπιμη επιβολή συνθηκών ζωής με στόχο το φυσικό αφανισμό, ολικό ή μερικό, μελών της ομάδας
  4. Επιβολή μέτρων που αποσκοπούν στην παρεμπόδιση γεννήσεων εντός της ομάδας
  5. Δια της βίας μεταφορά ανήλικων μελών της ομάδας σε κάποια άλλη."

 

Σύντομη ιστορική αναδρομή

 

Η ιστορική μας αναδρομή ξεκινά το 1945 με την λήξη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου. Στο δημοψήφισμα που διενεργήθηκε τότε, οι Χειμαρριώτες αρνήθηκαν να ψηφίσουν τον μοναδικό υποψήφιο του κομμουνιστικού κόμματος Ενβέρ Χότζα και εξ αυτού δέχθηκαν τα αντίποινα του καθεστώτος, δηλαδή θανάτωση 6 τουλάχιστον κατοίκων (τους έθαψαν ζωντανούς) και αφαίρεση του μειονοτικού status.

Το 1971, η ελλαδική κυβέρνηση των συνταγματαρχών αποφάσισε να αποκαταστήσει διπλωματικές και εμπορικές σχέσεις με την κομμουνιστική Αλβανία. Ο αμερικανικός παράγοντας, όπως τις προηγούμενες εποχές οι μεγάλες δυνάμεις, ήθελε την διατήρηση μιας «ανεξάρτητης» κομμουνιστικής Αλβανίας από το σοβιετικό στρατόπεδο, που ήδη είχε αποστασιοποιηθεί και από την Ρωσία και κατόπιν από Κίνα.

Η πολιτική επικράτηση του ΠΑΣΟΚ το 1981, προχώρησε τις σχέσεις με τον «σοσιαλιστικό παράδεισο του χαρισματικού ηγέτη Ενβέρ Χότζα» όπως συχνά έλεγαν πολλά στελέχη της Αριστεράς κυρίως, με αποκορύφωμα την παράνομη κατάργηση του εμπολέμου (δεν ψηφίστηκε από την βουλή διότι προϋποθέτει αποζημιώσεις ηττημένου) που υφίστατο από το 1940, με υπουργική απόφαση του Κ.Παπούλια. Αυτό το καθεστώς, συνεχίζεται σιωπηρά μέχρι σήμερα και άν δεν λήξει νομικά από την ελληνική βουλή, θα λήξει με την είσοδο της Αλβανίας στην Ε.Ε..

Επί κυβερνήσεως Κωνσταντίνου Μητσοτάκη συγκυβερνούντος με το ΚΚΕ, η Αλβανία κατηγόρησε την Ελλάδα ότι εξοπλίζει τους Βορειοηπειρώτες με σκοπό την επανάσταση. Η καταγγελία στον ΟΗΕ, βασίσθηκε στο ότι Βορειοηπειρώτες προμηθεύονταν με κυνηγετικά όπλα δωρεάν από την ελληνική κυβέρνηση, η οποία τους τα έδινε στα Γιάννενα με σκοπό την αυτοάμυνα, λόγω της κατάστασης χάους που επικρατούσε.

Το 1992 με την κατάρρευση του «υπαρκτού σοσιαλισμού», το σοσιαλιστικό όνειρο αποκαλύφθηκε ότι ήταν κομμουνιστικός εφιάλτης. Το αλβανικό κράτος, στην Χειμάρρα και σε όλη την Βόρειο Ήπειρο, επέβαλλε διώξεις στον ελληνικό πληθυσμό με εκτελέσεις και πολυετείς φυλακίσεις, εάν τολμούσαν να δηλώσουν ότι είναι Έλληνες, ή Χριστιανοί Ορθόδοξοι (το 22.11.1967 η Αλβανία ανακηρύχθηκε επισήμως το πρώτο και μοναδικό άθεο κράτος στον κόσμο και στην Ιστορία)· η καταπίεση έφθανε μέχρις σημείου κρατικής επεμβάσεως στο ποιοι μπορούσαν να παντρευτούν μεταξύ τους, όπως και στην ονοματοδοσία των νεογέννητων. Μαζί με αυτές τις πρακτικές, συνέβαινε και εποικισμός της Βορείου Ηπείρου με Αλβανούς του βορρά, καθώς και εξορίες στον βορρά των οικογενειών όσων βορειοηπειρωτών αντιδρούσαν στο καθεστώς ή διέφευγαν στο εξωτερικό.

Βεβαίως, στην Λαϊκή Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Αλβανίας, όλα τα περιουσιακά στοιχεία ανήκαν στο κράτος, με αποτέλεσμα για παράδειγμα να μην έχει το δικαίωμα κάποιος να κόψει να φάει ένα σύκο, από την συκιά στην αυλή του. Φυσικό επόμενο της καταρρεύσεως του κομμουνισμού, πολλοί Χειμαρριώτες, βορειοηπειρώτες και πάμπολλοι Αλβανοί μετανάστευσαν στην Ελλάδα για μια καλύτερη ζωή.

 

 Νόμος 7501 και νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς

 

Η Δημοκρατία της Αλβανίας που αναδύθηκε μετά την πτώση του κομμουνισμού, προχώρησε στον «εκδημοκρατισμό α λα Σκιπερία» με τον τότε ηγέτη Ραμίζ Αλία να δηλώνει: «…εμείς θα τους υποκινήσουμε να ιδρύσουν κόμματα αριστερά, δεξιά, κεντρώα, αλλά οπωσδήποτε πρέπει να ελέγχονται και να διευθύνονται από μας. Τις θεμελιώδεις αρχές αυτών των κομμάτων εμείς θα τις συντάξουμε. Επικεφαλής τους θα είναι άνθρωποι που υποστηρίζουν την στρατηγική μας…».

Με τον πρώτο νόμο περί ιδιωτικοποιήσεως όλων των κρατικών γραφείων, ιδρυμάτων, κλπ, αυτά πέρασαν στα χέρια των πρώην στελεχών του κόμματος, διότι σε αυτά εργαζόντουσαν οι «δικοί τους» άνθρωποι.

Ο δεύτερος νόμος υπ.αριθμ.: 7501, όριζε ότι η συνεταιριστική γη θα διαμοιραζόταν, όχι με επιστροφή στους κατόχους βάσει τίτλων της προ-κομμουνιστικής εποχής, αλλά δίνοντας δύο (2) στρέμματα ανά κεφάλι σε αυτούς που κατοικούσαν εκείνη την στιγμή σε κάθε περιοχή. Αυτός ο νόμος, συνέφερε αφ’ενός τους Αλβανούς εποίκους που είχαν εγκατασταθεί σε ελληνικές μειονοτικές περιοχές, αφ’ετέρου απέκλειε από δικαιώματα γης εκείνους που είχαν φύγει μεταναστεύοντας εκούσια ή ακούσια (π.χ. το χωριό Περδικάρι, στα Ριζά των Αγίων Σαράντα, είχε σταλθεί εξορία και οι κάτοικοι δεν δικαιούντο πλέον να πάρουν έστω κάποιο μικρό κομμάτι από την γη τους). Με αυτόν τον τρόπο, κουτσά-στραβά η ελληνική μειονότητα κατόρθωσε να πάρει μόνο δέκα με είκοσι στρέμματα σε κάθε περιοχή.

Όμως όλα αυτά φαίνεται δεν ήταν ικανοποιητικά για τους κυβερνώντες, διότι κρίθηκε ότι οι κοινοτικές επιτροπές που είχαν συσταθεί για την διανομή των κατά τόπους γαιών, δεν έκαναν σωστά την δουλειά τους. Συνεπώς, συστάθηκε νέα κρατική επιτροπή, η οποία ξαναμέτρησε τα δοθέντα στρέμματα σε ιδιώτες και ανακάλυψε πολλές «παρανομίες» τις οποίες «διόρθωσε». Όμως, η διαφορά μεταξύ των δύο διανομών δημιούργησε αμφισβητούμενες ιδιοκτησιακά περιοχές, με πολυετείς δικαστικές διαμάχες για την απόκτηση του περιπόθητου «περιουσιακού πιστοποιητικού». Βεβαίως πολλές και μεγάλων εκτάσεων χορτολιβαδικές και δασικές περιοχές, υφαρπάχθηκαν από «ημετέρους» τη χρήσει πλαστών οθωμανικών τίτλων ιδιοκτησίας.

Ξεχωριστή περίπτωση αποτελεί η υπόθεση των τίτλων στις παραθαλάσσιες κοινότητες και εδώ εμπλέκεται και η Χειμάρρα. Οι κυβερνητικοί ημέτεροι, με τον τίτλο: «στρατηγικός επενδυτής» και οπλισμένοι με διάφορα νομοθετήματα, καθορίζουν νέα όρια για τον κατά τόπους αιγιαλό που τους ενδιαφέρει, κάνουν νέο χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό και οικοδομούν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες.

Σε πολλές περιοχές, οι Έλληνες μειονοτικοί έδωσαν δικαστικές μάχες, έκαναν καταλήψεις, ακόμα και συγκρούσθηκαν με τα αλβανικά ΜΑΤ για να αποτρέψουν την αρπαγή της γης τους από τους κυβερνώντες, όπως π.χ. στα Εξαμίλια και στη Νίβιτσα για δεκάδες στρέμματα στην Κακομαία, αλλά βέβαια μάταια αγωνίσθηκαν χωρίς υποστήριξη από πουθενά.[ii]

Τέλος εδώ, πρέπει να σημειώσουμε και την χρήση των απογραφών του αλβανικού κράτους, που συνέχεια μειώνει τον πραγματικό αριθμό των Ελλήνων μειονοτικών, όπως αποδείχθηκε από την αμφισβήτηση της αλβανικής απογραφής του 2011 από την αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας και αποδέχθηκαν Ε.Ε. και ΗΠΑ (State Department).

 

 

Η περίπτωση της Χειμάρρας

 

Η Χειμάρρα ή Χιμάρα (αναλόγως ετυμολογήσεως) κατοικείται από την αρχαιότητα από ελληνικούς πληθυσμούς, με πρώτους καταγεγραμμένους τους Χάονες. Αποτελεί κοινότητα από την ομώνυμη πόλη και άλλα επτά χωριά, δύο εκ των οποίων δεν μιλούν πλέον ελληνικά.

Χωρίς να επεκταθούμε στην μακραίωνη ιστορική της διαδρομή, πρέπει να σημειώσουμε η Χειμάρρα λόγω του ανυπότακτου χαρακτήρα της με τις συνεχείς επαναστάσεις, είχε κερδίσει οικονομικά προνόμια στην Οθωμανική αυτοκρατορία και μια μορφή ημιαυτονομίας. Ενώ στις άλλες περιοχές της Βορείου Ηπείρου υπήρχαν μουσουλμάνοι γαιοκτήμονες με τσιφλίκια, οι Χειμαρριώτες κατείχαν χωρίς κτηματολόγιο τις γαίες τους, πάππου προς πάππο, γνωρίζοντας η κάθε οικογένεια τί ήταν δικό της. 

Το αξιοσημείωτο πολιτικά γεγονός στη μεταπολεμική ιστορία, είναι η αφαίρεση του μειονοτικού στάτους το 1945. Αυτό έγινε διότι οι κάτοικοι δεν ψήφισαν στις «εκλογές» τον μοναδικό υποψήφιο Ενβέρ Χότζα και το κομμουνιστικό καθεστώς, εκτός της εκτελέσεως έξη μελών της δημογεροντίας (τους έθαψαν ζωντανούς), τους αφαίρεσε το δικαίωμα να ανήκουν στην ελληνική εθνική μειονότητα και έκλεισε τα σχολεία.

 Μετά την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος, πολλοί Χειμαρριώτες μετανάστευσαν στην Ελλάδα, ενώ η καλυτέρευση των ελληνο-αλβανικών σχέσεων, επέτρεψε την επαναλειτουργία ιδιωτικού ελληνικού σχολείου το 2006 (μάλιστα έχει λάβει και τιμητική διάκριση από το ΥΠΕΠΘ).

Εκείνο που κάνει την Χειμάρρα ξεχωριστή περίπτωση, εκτός του ότι δεν είναι αναγνωρισμένη ως ελληνική μειονοτική περιοχή, είναι όπως προαναφέραμε ότι κατέχει την «αλβανική ριβιέρα», παραλιακή περιοχή φυσικού κάλλους, που  μπορεί να αξιοποιηθεί τουριστικά. Εκτός αυτού, οι Έλληνες Ορθόδοξοι κάτοικοι αποτελούν πληθυσμιακή πλειοψηφία, παρά τον εποικισμό που διεξήχθη στην περιοχή τους την κομμουνιστική εποχή.

Ένα ασφαλές συμπέρασμα που εξάγεται αβίαστα από τα γεγονότα είναι ότι σκοπός της αλβανικής κυβερνήσεως είναι η εξάλειψη της ελληνικής μειονότητας της Χειμάρρας. Εκτός των άλλων μέτρων, η λεγόμενη «τουριστική ανάπτυξη» της περιοχής που γίνεται εκεί, θα φέρει χιλιάδες Αλβανούς εργαζόμενους που θα αλλοιώσουν πληθυσμιακά την υπάρχουσα κατάσταση. Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, υπάρχει και το παράδειγμα της εκλογικής αλλοιώσεως της Ρέθι (εκλογικής περιφέρειας).

Το 2014, η αλβανική κυβέρνηση συνένωσε διοικητικά τους δήμους Χειμάρρας και Λουκόβου, με ελληνική πληθυσμιακή πλειοψηφία, με τον δήμο Βράνιστας, αλβανικής πληθυσμιακής πλειοψηφίας και εδώ υπεισέρχεται ο αντιδραστικός Έλληνας Φρέντυ Μπελέρης.

Από την δεκαετία του 1990 ήταν ακτιβιστής και αναδείχθηκε πρόεδρος στη ΔΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ, το ελληνικό μειονοτικό κόμμα στην Αλβανία. Το 2015, δημοσιοποίησε την κατεδάφιση του ναού του Αγ.Αθανασίου στις Δρυμάδες και αναγκάσθηκε η κυβέρνηση να τον ανασκευάσει. Το 2016, κατόρθωσε να σταματήσει την κατεδάφιση 20 σπιτιών Ελλήνων στο κέντρο της Χειμάρρας. Γενικά ο Μπελέρης κινήθηκε πολιτικά στο πλαίσιο των δημοκρατικών διαδικασιών και συνέχισε να αναδεικνύει τα προβλήματα του τόπου του, συχνά προβάλλοντάς τα στα ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ.[iii]

Στις αλβανικές δημοτικές της 14ης Μαΐου του 2023, οι συντοπίτες του τον εξέλεξαν πανηγυρικά Δήμαρχο κι ας είχε συλληφθεί δύο ημέρες νωρίτερα. Σημειωτέον για τις εκλογές ότι, Οι παρατηρητές του ODIHR/ΟΑΣΕ έχουν αναφέρει σε όλες τις εκθέσεις τους για όλες τις δημοτικές εκλογές από το 2000 και μετά ανεξαιρέτως ότι ειδικώς στη Χιμάρα γίνεται συστηματική προσπάθεια νοθείας και τρομοκρατήσεως του πληθυσμού.[iv]

 

ΕΛΛΗΝΟ-ΑΛΒΑΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

            Τα θέματα που ταλανίζουν σήμερα τις ελληνο-αλβανικές σχέσεις, είναι τα εξής:

  1. Ο μεγαλοϊδεατισμός της «Μεγάλης Αλβανίας», με χάρτες που περιλαμβάνουν ολόκληρη την Ήπειρο.
  2. Το «Τσάμικο», δηλαδή οι μεσεγγυημένες εχθρικές περιουσίες των απογόνων Τσάμηδων στην Ελλάδα, οι οποίοι λόγω καταδίκης τους για εγκλήματα πολέμου διέφυγαν, αλλά οι περιουσίες τους κατέχονται από Έλληνες πλέον και το θέμα θα επιλυθεί με την νόμιμη λήξη-άρση του εμπολέμου, ή εισδοχή Αλβανίας στην Ε.Ε..
  3. Η οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών, η οποία αρχικά συμφωνήθηκε μεταξύ κυβερνήσεων Καραμανλή-Μπερίσα το 2009 και καταγγέλθηκε-ακυρώθηκε από τον Ράμα με τουρκική υποκίνηση. Το θέμα εκκρεμεί και το 2020 συμφωνήθηκε με τον ΥΠΕΞ Δένδια, να παραπεμφθεί στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης προς επίλυση.

Σε αυτό το σημείο, αξίζει να θυμηθούμε τα λεγόμενα των αρμοδίων του κόμματος  ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ το 2016[v] για τα θέματα με Αλβανία:

 «Οι επιεικώς ατυχείς χειρισμοί της ηγεσίας του υπουργείου Εξωτερικών στις ελληνοαλβανικές σχέσεις επιβεβαιώθηκαν, δυστυχώς με το χειρότερο δυνατό τρόπο για την Ελλάδα, στην πρόσφατη Έκθεση  της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Αλβανία», επισημαίνουν η συντονίστρια Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών της Νέας Δημοκρατίας και ο Υπεύθυνος Τομέα Εξωτερικών του κόμματος.

Όπως υποστηρίζουν, «η απουσία έστω και της παραμικρής αναφοράς στην προκλητική στάση της αλβανικής πλευράς σε σημαντικά ζητήματα, όπως η  ανακίνηση αξιώσεων  περί  “τσάμικου ζητήματος” ή η ανεπαρκής προστασία των δικαιωμάτων της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας, συνιστά διπλωματική ήττα για την Κυβέρνηση.

Η κ. Μπακογιάννη και ο κ. Κεφαλογιάννης χαρακτηρίζουν «εξαιρετικά εσφαλμένη» στρατηγική της κυβέρνησης να προχωρήσει στη θέσπιση ενός κοινού μηχανισμού για την αντιμετώπιση των εκκρεμών διμερών ζητημάτων. Όπως τονίζουν, η επίσημη καταγραφή του μηχανισμού από την Ε.Ε.  «δεν επέτρεψε απλώς στην αλβανική πλευρά να θέσει ενώπιον τρίτων μια σειρά από παράλογες αξιώσεις, αλλά δημιούργησε τις προϋποθέσεις ώστε να αποσυνδεθεί η πορεία προόδου των ελληνοαλβανικών σχέσεων από την πορεία της Αλβανίας προς την Ε.Ε.».

 

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Οι ελληνικές κυβερνήσεις κινούνται βάσει διεθνών κανόνων και στα πλαίσια της Ε.Ε., χωρίς ουσιαστική παρέμβαση-βοήθεια στην ελληνική μειονότητα της Βορείου Ηπείρου, ζητώντας διπλωματικά να γίνουν σεβαστά τα ανθρώπινα δικαιώματα της μειονότητος και της αποστολής αξιωματούχων, όπως ο Κεφαλογιάννης υπευθύνου της ενταξιακής πορείας της Αλβανίας, ο οποίος κατέθεσε το παρακάτω ερώτημα στην Ε.Ε.:

 

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης  E-004508/2021
προς την Επιτροπή
Άρθρο 138 του Κανονισμού Manolis Kefalogiannis (PPE)[vi]

Η διαδικασία κτηματολογικής εγγραφής περιουσιών στην Χειμάρρα είναι ένας από τους όρους που θα πρέπει να εκπληρωθούν για την κατάρτιση του διαπραγματευτικού πλαισίου με την Αλβανία που θα υιοθετηθεί από το Συμβούλιο της ΕΕ.

Μεταξύ των περιουσιών αυτών βρίσκονται και περιουσίες μελών της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας. Η υιοθέτηση νέου νόμου από την Αλβανική Βουλή το Μάιο του 2020 αποτελεί μία «χαμένη ευκαιρία» για την επίλυση του περιουσιακού καθώς εφαρμόζονται από την πλευρά των αλβανικών αρχών αποσπασματικά οι συστάσεις της Επιτροπής της Βενετίας και τα βασικά προβλήματα του περιουσιακού παραμένουν. Συγκεκριμένα:

- Καθιερώνεται συστηματική επανεξέταση της νομιμότητας των τίτλων ιδιοκτησίας.

- Η εξέταση της νομιμότητας πραγματοποιείται από μία διοικητική αρχή, όπως είναι η Υπηρεσία Κτηματολογίου, και όχι από τα αρμόδια δικαστήρια.

- Οι «υπερεξουσίες» της Υπηρεσίας Κτηματολογίου περιλαμβάνουν ακόμη και την αναπροσαρμογή του εμβαδού των ιδιωτικών εκτάσεων.

- Στον νόμο δεν προβλέπεται μηχανισμός για την παροχή αποζημίωσης και τις πτυχές εγγραφής των περιουσιών.

Το «υπερταμείο» αναμένεται να αποτελέσει το όχημα για τη «νόμιμη» υφαρπαγή περιουσιών σε όλη την αλβανική επικράτεια και ιδίως σε δημοφιλείς τουριστικά περιοχές όπως η Χειμάρρα.

Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Πώς προτίθεται να διασφαλίσει την εκπλήρωση εκ μέρους της Αλβανίας των υποχρεώσεών της όσον αφορά το περιουσιακό και να διασφαλίσει την προστασία του θεμελιώδους δικαιώματος στην ιδιοκτησία τόσο των Αλβανών πολιτών όσο και των μελών της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας;

 

           

Πολιτική

Συνελόντι ειπείν, η αλβανική πολιτική είναι, όπως και η τουρκική, στρατηγικά σταθερή και μακροπρόθεσμη. Σκοπός της είναι η εξάλειψη, όχι με βίαια μέσα, της ελληνικής μειονότητος από την Αλβανία και με ταυτόχρονη διεκδίκηση μέσω του θέματος των Τσάμηδων, ωφελειών κυρίως οικονομικών, αλλά και εδαφικών διεκδικήσεων από την Ελλάδα. Αγκάθι αποτελεί ο ελληνικός πληθυσμός της Χειμάρρας, του οποίου την γη υφαρπάζει με νομικίστικες μεθόδους. Ο Φρέντυ Μπελέρης, αναδείχθηκε σε εμβληματική προσωπικότητα αντιστάσεως σε αυτές τις μεθοδεύσεις και φυλακίσθηκε με ψευδομαρτυρίες και παράνομες μεθοδεύσεις, διότι ως εκλεγμένος δήμαρχος με συντριπτική διαφορά παρά τη νοθεία, θα αντιταχθεί στην αρπαγή ευρείας παραλιακής ζώνης και την έλευση Αλβανών εποίκων. Εάν παραταθεί η παράνομη προφυλάκισή του, τότε θα χάσει την δημαρχία και την θέση του θα καταλάβει ο εκλεκτός του πρωθυπουργού Έντυ Ράμα για να ευοδωθούν έτσι τα σχέδιά τους.

Η Ελλάδα κινείται στο πλαίσιο του Άρθρου 2 του Καταστατικού Χάρτου του ΟΗΕ, της Τελικής Πράξης του Ελσίνκι (1975) και της Χάρτας του Παρισιού (1990), επιδιώκοντας ειρηνικές σχέσεις καλής γειτονίας με την Αλβανία. Βεβαίως πιέζεται ως διαμεσολαβητής της εντάξεως των Δυτικών Βαλκανίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, να έχει «χαμηλούς τόνους» και να μην ασκεί το δικαίωμα της αρνησικυρίας στις πάμπολλες περιπτώσεις παραβιάσεως του διεθνούς δικαίου από την Αλβανία.

 

 Πρόταση

Έχει αποδειχθεί ότι η πολιτική κατευνασμού στην Τουρκία και στην σύμμαχό της Αλβανία δεν έχει θετικά αποτελέσματα μόνον υποχωρήσεις.

Για να σταματήσει ο αφελληνισμός της Βορείου Ηπείρου και να μην εξαφανισθεί όπως η αντίστοιχη στα Σκόπια, η Ελλάδα δεν μπορεί να επέμβει δυναμικά παρά μόνον διπλωματικά και πρακτικά.

Διπλωματικά, μπορεί και πρέπει να φέρει το θέμα της μειονότητος στο ευρωκοινοβούλιο για να υπάρξει καταδίκη των πρακτικών και ίσως να προταθούν και οικονομικά μέτρα, στέρηση δηλαδή των πόρων συγκλίσεως.

Πρακτικά, πρέπει να υπάρξει διττή προσπάθεια και από πλευράς ελληνικής πολιτείας και Χειμαρριωτών, για να τους ξαναδοθεί το status της ελληνικής μειονότητος. Επίσης, θα πρέπει συνέχεια να εγείρεται το θέμα των παραβιάσεων των ανθρωπίνων και μειονοτικών δικαιωμάτων, της νοθείας στις εκλογές, στις απογραφές και στο ιδιοκτησιακό καθεστώς.

Τέλος, θα πρέπει να εξετασθούν και άλλα ανορθόδοξα μέτρα, όπως: η απέλαση 100 Αλβανών που στερούνται άδειας παραμονής ημερησίως (το 20% των Αλβανών που διαβιούν στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι δεν έχουν άδεια παραμονής)· επίσης οικονομικά μέτρα, όπως αναψηλάφηση-έλεγχος όλων των τραπεζικών λογαριασμών των Αλβανών στην Ελλάδα και κατάσχεση των ποσών που δεν δικαιολογούνται εγγράφως, καθώς επίσης και διακοπή τραπεζικών συναλλαγών και μεταφοράς χρημάτων στην Αλβανία για κάποιο διάστημα. Αυτό θα οδηγήσει σε μεγάλη δυσαρέσκεια των Αλβανών ψηφοφόρων κατά του πρωθυπουργού Ράμα και θα τον αναγκάσει σε συμβιβασμούς και υποχωρήσεις.

Προσωπικές μου απόψεις.

Ευχαριστώ

Γεώργιος Δικαίος

 

[i] http://www.hrweb.org/legal/genocide.html «Convention on Genocide», ιστοσελίδα του UNHCHR

[ii] ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: https://www.kathimerini.gr/society/562443229/to-aythaireto-xenodocheio-kai-i-dioxi-toy-mpeleri/

[iii] Για παράδειγμα: https://www.huffingtonpost.gr/entry/cheimarra-pente-aerofotoyrafies-to-schedio-ekdioxes-tes-ellenikes-meionotetas_gr_5c362521e4b035aceba4a036)

[iv] https://www.huffingtonpost.gr/entry/oi-thliveres-proties-tes-chimaras_gr_6467d94fe4b0ab2b97e77726

[v] https://www.naftemporiki.gr/politics/1084401/n-d-epieikos-atycheis-oi-cheirismoi-tou-ypex-stis-ellinoalvanikes-scheseis/

[vi] https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2021-004508_EL.html

Αγιολόγιο και Επετειολόγιο

«Να νοσταλγείς τον τόπο σου, ζώντας στον τόπο σου, τίποτε δεν είναι πιο πικρό» Γ. Σεφέρης

Το Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα ΝΙΚΗ είναι ένας εγκεκριμένος Πολιτικός Οργανισμός, από τον Άρειο Πάγο, από τις 25 Ιουλίου του 2019.

 

Τραπεζικός λογαριασμός
IBAN: GR4102602030000830201895856 (Eurobank)
BIC: ERBKGRAAXXX | 0203 – Τσιμισκή 27 Θεσσαλονίκη
Δικαιούχος: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη

Πλατεία Αριστοτέλους 5, Θεσσαλονίκη 546 23

Τηλ: 2310 232999

Αθήνα

Σταδίου 10, Αθήνα 105 64

Τηλ: 210 3217890